یک مترجم

نظرات اینجانب در خصوص موضوعات مختلف

یک مترجم

نظرات اینجانب در خصوص موضوعات مختلف

  • ۰
  • ۰

همانطور که مطلع هستید اولین کتاب از مجموعه Read This که برای بهبود مهارت درک مطلب زبان آموزان نگارش شده است کتاب Read This Intro از انتشارات کمبریج می باشد. این کتاب از آنجایی که دارای 15 متن متوسط می باشد و ممکن است زبان آموزان در فهم قسمت هایی از آن دچار مشکل شوند نیاز به ترجمه نیز دارد. می توانید ترجمه کتاب را از کتاب فروشی کتاب های آموزش زبان تهیه کنید همچنین ترجمه فارسی کتاب Read This Intro را می توانید از وب سایت زبان امید نیز تهیه کنید. 
البته اینکه چه موقع باید از ترجمه فارسی Read This Intro استفاده کرد نیز پیشنهاداتی ارائه خواهم کرد. به طور کلی قبل از هر چیزی سعی کنید یک بار متن رو به صورت خلاصه وار مطالعه کنید با این منظور که ایده های کلی متن را متوجه شوید. برای این بار به طور کلی اگر جزئیات را متوجه نشدید مشکلی وجود نخواهد داشت. برای بار اول از ترجمه فارسی کتاب استفاده نکنید. یک بار دیگر هم متن را بدون استفاده از ترجمه Read This Intro مطالعه نمایید. این بار اگر کلمه، عبارت و یا جمله ای است که باعث می شود شما چیز مهمی از متن را متوجه نشوید، آن را در یک فرهنگ لغت یا همان دیکشنری چک کنید. برای بار دوم که متن ها را مطالعه کردید اگر فکر می کنید متن را به درستی و به صورت کامل متوجه نشدید پیشنهاد می شود فقط ترجمه فارسی همان قسمت متن را بررسی کنید. 
توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از ترجمه کتاب Read This Intro قبل از اینکه متن اصلی را مطالعه کرده باشید استفاده نکنید چون مهارت reading شما به آن اندازه که باید تقویت نخواهد شد. حتی زمانی که فقط قسمتی از متن اصلی را متوجه نمی شوید سعی کنید فقط ترجمه آن قسمت از متن کتاب Read This Intro را بررسی کنید، چرا که اگر این به یک عادت تبدیل شود ممکن است همیشه نسبت به فهم خود از متن های انگلیسی دچار شک شوید و همیشه بخواهید از اینکه متنی را درست متوجه شدید یا خیر با استفاده از ترجمه فارسی آن متن اطمینان حاصل کنید که این برای اسقلال یادگیری شما مناسب نخواهد بود.
  • ۹۸/۰۱/۲۶
  • مهرداد مرادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی